För jag har tagit studenten, fy faen vad jag är bra*

Söndagen är kommen och studenten är därmed över.
all feststämning har lagt sig och tomheten smyger sig på. men kom ihåg kära vänner att det här endast är början. Början på något nytt, skrämmande, spännande och UNDERBART.
ojoj vilka möjligheter vi föredetta studenter har.

Lite kort om den stora dagen nu då;
Vaknade upp i fredags,fredag den 13. det började mindre bra genom att jag försov mig.Olivia stod och bankade på dörren halv 7 på morronen och då var det en kvart kvar tills att vi skulle gå till Boulongern och dricka champagne.
Jag stutsade upp ur sängen och öppnade dörren, där stod hon, Olivia, världens vackraste student. kastade mig in i duschen, sminkade mig lite snabbt samtidigt som jag svor över hur dum jag var som hade försovit mig. inte ens på dagen D kunde jag hålla tiden. vilket är ett bevis på att jag aldrig kommer att lära mig vara i tid. jaja, efter maken så kastade jag på mig mössan(tack och lov att man skulle ha mössa, bad hair day så de skrek om de).

nu var vi äntligen på väg, jag och olivia, vita klänningar, champagneglasen runt halsen och flaskan i handen. Mössan på huvet och nu sjöng vi : För vi har tagit studenten, ja vi har tagit studenten, vi har tagit studenten. Fy fan vad vi är bra. :)

Hör och häpna vid 7 var vi faktiskt i boulongern. trots att jag försov mig. vi skålade och åt jordgubbar. kom på en massa bra studentsånger.
nu var det dags till fotografering och sekunden efter det bar det av till skolan., pratade med klassen och lärare, grät en skvätt, fick betyg och blommor, lyssnade på rektorns eviga prat i aulan, åt lunch och sen fick vi äntligen gå ut för trappan.
Nu skulle vi äntligen bli fria.
Frisö, aoh
Frisör, aoh
Frisör, frisör, frisör
AOH... ekade de ner för trappan. letade efter en mini liten jag på ett plakat och jag hittade ett .. och liten de var jag allt ;)

gick runt stan och skrek oss hesa. firade med släkt och vänner lite med mat och sång. sov en skvätt med M runt mig, Myysigt.
vaknade och knäppte en cider, en cider till och kanske en till efter det. fick det perfekta ruset tillsammans med de perfekta människorna. vi satt på ett lastbilsflak med musik och myste från 19 till 00.30. utgång sen för hela slanten och ojojoj vilket öös det var. Sängen var väldigt välkomnande när jag anlände hem. Evelina och jag kröp ner och jag sussade så gott. trots att det regnade i början och alla satt på lastbilen med paraplyn så skapade vi tillsammans den perfekta studenten :)
Tack klassen, tack Hvf, tack hantverkslinjen inrikting frisör. Tack Polhem för tre underbar år. Jag har tagit så mycker lärdom av detta kapitel av mitt liv.

På lördagen bar det av hemmåt med tio tåget, släkten kom vid 14 och vi blev 40 pers här hemma :).. mkt skoj, dans, jubel, mat, dryck och självklart fotboll.
utgång på kvällen, även den lyckad. jag var trött så vi åktehem runt 1, då var jag nöjd.

som sagt nu är detta studentfirande och studentliv över. det har vart mycket fest och mycket skoj de senaste veckorna men nu blir de ändring på det. Känns som att alkoholen ska jag vara utan ett tag och det är även dags att börja jobba.
ska bli spännande och roligt, samtidigt som att det är väldigt främmande.
Nu är vi tydligen vuxna, iallafall på papper, för riktigt vuxen blir nog jag aldrig. :)

bilder från bal och student kommer nu :)


                                                                           



                                  


De kommer nog mer bilder sen, har inte riktigt tid nu.
Ikväll bär de av till gävle, jobb imorron och om mindre än en vecka är de midsommar. vad ska ni hitta pådå gott folk?

Puss och kram. /Josefin

Vi satte båtarna i bäcken, såg dom flyta in i tunneln
Kanske vidare mot Vättern
och kanalen ut till Nordsjön
över vågorna mot Irland, ut på havet och sen blåsa iväg och aldrig
komma tillbaka mer till bäcken
där det började

Ja, klassen, (föredetta klass är de väl nu) Lycka till, ut på okända hav med er och ta reda på vad vi har detta liv till. Ut och se så mycket som möjligt, ta alla möjligheter som kan leda till något gott, eller ont. Ta alla chanser ni kan. All upplevelse  ni får är bra till något.
Vi ses. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0